Saturday 11 November 2017

MESYUARAT AGUNG TAHUNAN



Tarikh: 25 Februari 2017
Tempat: Dewan Persona, SMK Elopura Sandakan

Pada 25 Februari 2017 yang lepas, Mesyuarat Agung Tahunan PIBG telah berlangsung. Pendaftaran ibu bapa dan guru bermula pada pukul 7.00 pagi dan dimulakan dengan Ceramah Ilmu Keibubapaan oleh Dr Jupikely James bin Silip, Pengarah Pusat Pengurusan Ekofarm, Universiti Malaysia Sabah Sandakan.
Pengetua, Pn Hjh Kalsom Hj Abd Aziz turut memberikan taklimat tentang Penetapan Target SPM 2017. Beliau turut memberikan taklimat kepada ibu bapa tentang Penilaian Berasaskan Sekolah ( PBS ), Kurikulum Standard Sekolah Menengah ( KSSM ), Pembelajaran abad ke 21, Dual Language Programme ( DLP ), Kumpulan Sokongan Ibu bapa ( KSIB ) dan Inisiatif Penglibatan Ibu bapa dan Komuniti ( PIBK ).
Pemberian Zakat kepada pelajar terpilih juga turut berlangsung yang disampaikan oleh YDP PIBG, En Salamun bin Ali. Seterusnya, Simbolik Penyerahan Taman Angkat oleh unit Serasi kepada PIBG yang disampaikan oleh Pn Pengetua kepada YDP PIBG.
Mesyuarat Agung Tahunan PIBG bermula pada pukul 10.00 pagi dan dihadiri oleh 650 orang ibu bapa. Mesyuarat turut dihadiri oleh En Nasir Hj Moksin, Unit Pengurusan Sekolah PPD Sandakan. Mesyuarat ditangguhkan pada pukul 12.00 diikuti dengan Pemberian Bantuan Kewangan Awal Persekolahan ( BKAP ) di kelas masing-masing.









No comments:

Post a Comment